22.4.09

Så jäkla fränt.

I morses ringde Anneli och flåsade i luren. Hon var allmänt uppspelt eftersom hon skickat en ansökan till att jobba som funkis på Arvikafestivalen och fått ett svarsmejl där det lät som om saken var biff.

Jag blev givetvis sjukt avis och var tvungen att göra en egen ansökan, mest på skoj så där. Fem minuter senare ringer det en tjej och erbjuder både mej och Anneli att jobba med något som heter yttre säkerhet. Det innebär i princip att jobba som vakt mellan festivalområdet och campingarna. Lät ju shysst så vi tackade ja.

Sedan blev Anneli fundersam. I hennes mejl var det ett helt annat jobb, nämligen att köra internationella artister mellan Oslo och Arvika. Hon ringde den tjejen och vi fick det jobbet också, om vi ville.

De slåss om oss. Det är antagligen för att de flesta som vill jobba som funktionärer är typ arton år och bangar när de inser att man måste vara nykter hela festivalen. Vi är antagligen de enda 24åringarna med körkort som är tillräckligt knäppa.

Hursomhelst kom vi efter en del velande fram till att tacka nej till Yttre säkerhet. På sätt och vis hade det nog varit roligare med mer ansvar och träffa massor med folk, men nu får vi ju köra artister (mina gamla band-aid lustar vaknade till liv, förutom att nu får jag faktiskt inte ligga med folk längre eftersom jag är gift. Och tjock.) och dessutom blir det kortare arbetspass= mer häng.

Och ärligt talat, med risk för att låta som en fjortis så är det ju hur fränt som helst att köra band! Visserligen kan jag tänka mej att det förekommer en hel del svågerpolitik i fråga om vem som ska få köra vilka, men jag tror det blir grymt kul i vilket fall som helst!!! Shit!

2 kommentarer:

Fetbulan sa...

Skitcoolt!! Jag är faktiskt lite avis på er,kanske skulle söka jag med, fast dom vill väl inte ha gamla kärringar som mej där.....Kram på dej!

Jennywise sa...

Haha! Jag tror det är ju äldre, desto bättre, så kör i vind!=)