1.4.09

Tihi.

April, april din dumma sill!

Mitt bästa aprilskämt var i lågstadiet när jag lurade min lillebror att glassbilen vält utanför Lödöse och att glassgubben stod och delade ut all glassen till förbipasserande för att den inte skulle bli förstörd.
Tyvärr slog det tillbaka på mig själv eftersom mamma mötte honom när han bara cyklat några 100 meter (det skulle ha varit 4 km) och när han berättade för henne vart han var på väg genomskådade hon det på en gång.

Så hon försedde Johan med pengar och istället för att bli lurad kom han hem med en hel låda glass som han köpt i affären. Gissa hur lång jag blev i ansiktet!
Jisses vad dom skrattade åt mig efter det.

Idag har jag ett riktigt snällt lur på gång, men eftersom personen som ska råka ut för det kanske läser det här så håller jag det för mig själv tills vidare.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Ha ha, rätt åt dig! ;-)

Jennywise sa...

Ja det var det faktiskt!