13.10.08

Gubbslem/Grottman.

I lördags var hela min familj här (vill säga mormor och morfar, bröder, plastfarsa, inte mamma eftersom hon är i indien) och åt soppa.
Sedan gick vi ut och kollade på ljusspektaklet: http://www.alingsas.se/ljus/sverige/main04_sv/indexlight.htm

Som i år var klart överskattat enligt mej.
Sent omsider hamnade vi på Frid och fröjd, vilket är Alinges enda pub, efter att min mormor erbjudit sig att gå hem med barnen.
Det tackade vi givetvis inte nej till.

Det blev ett par öl innan vi också begav oss hemåt, och av några öl blir man som bekant ganska kissenödig.

Jag stod alltså och hoppade från den ena tåspetsen till den andra i nästan tio minuter när det äntligen blev en ledig toalett.
Då kommer en lönnfet grottman med begynnande flint och helt sonika knuffar undan mej och lägger beslag på toaletten.

Alltså, jag blev så förvånad att jag först inte reagerade, sedan blev jag riktigt jäkla förbannad och drämde handen i dörren och jag kan ha vrålat jävla kuk också, men det lämnar vi osagt.

Upp for dörren och ut stormade grottan samtidigt som han utstötte några gutturala ljud som kunde tolkas som "vad faan kallade du mej" samtidigt som han tryckte upp mej mot väggen bakom.
Han trodde förmodligen att jag skulle börja gråta och darra av skräck inför hans maskulina (läs grottiga) uppenbarelse, men det gjorde jag givetvis inte utan jag blev bara ännu mer uppretad och satte igång att läxa upp honom efter noter.

Tillsist visste han inte riktigt vad han skulle säga utan lät mej "få" toaletten, som jag haft rätt till hela tiden!
Jävla skitgubbe! Jag blir förbannad nu också.

När jag kom ut hade han smugit ut och hämtat vakten, det fega kräket.
Så fick jag mej en avhyvling för att jag använt herrtoan!

HERRTOAN??? Vad fan liksom? Lever vi på artonhundratalet?
Enda anledningen till att toaletten ifråga tydligen var en herrtoa var att den hade en målad slips på dörren, och på damtoan fanns det ett målat pärlhalsband. (jag dör!)

Så jag och vaktis tog oss en redig jämnställdhetsdiskussion och det slutade givetvis med att jag vann igen.
Jag är bäst.

1 kommentar:

Ina sa...

Du funderar inte på att bi vakt istället. Ser att du gillar att prata med dem.. ;-)