16.6.08

Potatisfestival och jäkelskap.

I fredags gjorde vi le potatofestival.
Först familjestilen med karuseller och barn som tjatade ihjäl sej om allt han ville köpa och göra.
Efter att jag fullgjort min moderliga plikt blev det dock rikigt nice.
Jag + 3 glada flicksnärtor tjötade skit och drack öl på en väldans trevlig förfest och sedan begav vi oss ner på stan för att spana in grottnivån där. Den var som väntat ganska grottig så det enda som fanns att göra var att supa ner sej till samma nivå så det gjorde vi.
Sen minns jag tyvärr inte så mycket mer men jäkligt roligt hade vi iallafall.
Lite för roligt kanske eftersom jag vaknade upp med sönderslaget knä, sönderbränt långfinger och sönderskavt smalben. Det kostar att ligga på topp.

I lördags var det dock bara att masa sej upp och gå på monster jam. om det är något man inte ska göra när man är bakis och har sovit i tre timmar så är det nog att titta på enorma bilar som låter värre än flyplansmotorer.
melvin var dessutom måttligt intresserad den här gången (förra året var han aspepp men nu somnade han (!!!) mitt i alltihopa.). Så nästa år tror jag att vi hoppar det, särskilt om det är samtidigt som potatisfestivalen.=)

Lovsan var hos min mormor medans vi var i götet så efter showen stack vi dit och blev ompysslade hela kvällen. inte helt fel.

på väg från göteborg pajade lägligt nog våra vindrutetorkare på bilen mitt under ett skyfall.
Lägligt var det eftersom min morfar råkar vara bilmekaniker och fixade det i söndags.
Hade han inte gjort det hade det förmodligen kostat ett par tretusen att laga och det var vi faktiskt inte särskilt sugna på. Så ibland har man tur i oturen.

Idag har jag sålt lite kläder och så har vi semesterstädat. Känner mej jävligt nöjd och nu har darlo semester! Mys.
Nu ska jag krypa ner i sängen och gotta mej med sagan om isfolket del 6. det har jag längtat efter hela dagen!

Inga kommentarer: