14.11.11

Sjukt fin helg, var det. Skrev den fruktade läkemedelräkningstentan i fredags och det kändes faktiskt helt okej. Hoppas det gick vägen! Tyvärr måste man ha alla rätt för att bli godkänd. Men hoppas gör jag! Sedan njöt jag av att glida runt i Myskläder och göra mest ingenting med fina familjen både fredag och lördag. Ni vet, bara läsa, kolla film, umgås, äta gott, leka och så vidare. Det är faktiskt det bästa. Melvin hade däremot en riktig partyfredag då han bevistade sitt första lågstadiedisco och hade Albin som nattgäst. Min lilla pojke växer ifrån mig.

Igår var det ju fars dag och det firade vi genom att ge pappan i huset presenter av varierande slag. Sedan åkte vi hem till morfar för att fira att han fyllt 70 i veckan. Åkte förbi mormors grav där gravstenen sent omsider kommit upp. Den passade henne precis, och där var så fullt av kransar, ljus och små prydnadssaker att våran krans knappt fick plats. En mycket älskad människas grav. Det känns fint och gör ont på samma gång. Hon borde inte ligga där. Jag fattar fortfarande inte att det faktiskt är så.

Kalaset var över förväntan. Det är skönt att vara i mormors hus. Det är skönt att träffa resten av familjen. Vi hade väldigt trevligt och åkte hemåt först efter tio. Rätt segt idag, men helt klart värt det. Morfar fick en tatuering av oss i sjuttioårspresent. Det är minsann inte så illa pinkat att göra sin första när man fyllt sjuttio.

Nu väntar pestvecka. Omtenta på lördag och för att verkligen tortera mig själv så kör vi lite hårdbantning på det! Om 1,5 vecka drar vi till The reef för en favorit i repris och innan dess ska jag fan ha gått ner två kilo till. 10 kg totalt nu, heja mig!

Inga kommentarer: