24.8.08

Lilla värld.

Ibland är världen så jäkla liten.. eller i allafall sverige. eller iallafall västergötland.
idag när jag var hemma hos angela och dealade lite barnkläder var det nämligen en tjej där som jag kände så väl igen, fast det tog en bra stund innan jag kunde placera henne.
inte så konstigt eftersom det var lite drygt 15 år sedan jag såg henne senast. då i min ljuva barndom hängde jag nämligen rätt mycket med min mormor och morfar i deras husvagnsklubb (jag vet, jag skäms), och med i den klubben fanns ett annat par som hade en dotter i min ålder som jag av naturliga skäl lekte en hel del med på de där träffarna.
så tillsist kom jag på vem det var, eller snarare vem jag trodde att det liknade för det kunde ju bara inte vara hon. Då när vi hängde i husvagnsgäng bodde nämligen hon på hisingen och jag själv i en liten håla utanför trollhättan som inte ens är värd att nämnas vid namn.
vad skulle oddsen vara för att vi skulle råka stöta på varandra på ett homeparty i alingetexas femton år senare?
tydligen hyfsat stora för till sist kunde jag inte låta bli att fråga och visst tusan var det hon!
helt sjukt. men roligt.

Inga kommentarer: