6.8.09

Jag har en man.

Jag har en man som är min bästa vän. En man som får mig att skratta och känna mig älskad, en man som är den person jag helst tillbringar min tid ihop med, för trots att vi vet allt om varandra är han fortfarande lika intressant.

Jag har en man som städar, tvättar och diskar utan att jag behöver be honom.
En man som i princip alla lediga dagar smyger upp med våra barn för att han vet att jag är så morgontrött, som är världens bästa pappa.
En man som hatar sport. Som delar i princip alla mina intressen och värderingar.

Jag har en man som talar om hur mycket han älskar mig, att jag är vacker.
Och då blir jag det för ingen åsikt räknas utom hans.

Jag har en man som när han vet att jag haft en riktig skitdag på jobbet står med färdiglagad mat och ett upptappat bad när jag kommer hem.
En man som skedar mig, trots att han inte gillar att ligga på sidan.
En man som står ut med mig och alla mina påhitt och planer, som uppmuntrar och bekräftar mig. Som låter mig ha ett eget liv vid sidan av vårat gemensamma.

Jag har en man som är en finsk sexgud.=)
Som nästan aldrig tjurar eller bråkar.
Som skickar kärlekssms och ringer och talar om att han saknar mig när vi varit ifrån varandra bara några timmar. En man som tatuerat in mitt namn på sin högerhand.

En man som visar mig respekt och ömhet, som ger mig värme och som alltid kan hela mig.
En man som motsvarar alla förväntningar jag någonsin haft, och mer därtill.

Jag har en man som jag älskar besinningslöst och bortom alla gränser, som jag vet aldrig skulle svika mig, för han känner likadant.
Jag har inga som helst tvivel om den saken. I våran värld finns bara vi.

Inte konstigt att jag hållit fast vid honom i sex år idag.
Inte konstigt att jag tänker behålla honom resten av mitt liv, och ännu längre.

"Genom eoner av stjärnor har vi färdats,
nu är vi varandra äntligen ikapp."

-Jari

Vår låt, tyvärr inte hela, men åtminstone hyfsad ljudkvalitét:

1 kommentar:

Västgötskan sa...

Låter som en "keeper". :-)