24.8.09

Jag vill inte!

Jag har verkligen ingen lust att blogga, men jag gör det ändå för att jag känner att jag måste prestera något i den här gamla skrutt-bloggen. Det är ju löjligt, man ska väl skriva för att man tycker att det är kul?

Första arbetsdagen idag. Det kan ha något att göra med min motvilja mot det mesta. Det känns som att de senaste åtta veckorna aldrig hänt. Här är allt precis som det var när jag gick på semester. Vilket var väntat men ändå känns tråkigt.

Men eftersom jag utlovade info om fredagen får jag väl försöka skriva något om den.
Den började med att jag blev väckt klockan fem när jag skulle gå upp klockan sex, och sedan givetvis inte kunde somna om igen. Iväg med ungarna till dagis för deras första riktiga dag där. Sedan i ilfart ner till Komvux för att göra min valideringstentamen (Jag tentar av första kursen på OP så kan jag börja skolan på riktigt i November istället och jobba ett tag till). Det gick som smort! Jag blev minst godkänd även om de inte satt betyget än, men det lät på henne som att det eventuellt kunde vara högre.
Sedan tokcyklade jag till tåget och mötte upp lite flickor inför en tripp till Götet,en tripp som visade sig resultera i en topp-sminkning följd av fotomodellande!
Sjukt löjligt. Sjukt roligt.
Sedan åkte vi tillbaka till Alinge med middags och vindrickningsplaner.
Jag hade tänkt att stanna en liten stund och sedan ta mig hem eftersom jag var rejält trött. Men ett ösregn satte stopp för mina första hemåkningsförsök och efter det blev jag liksom bara kvar. Längst av alla till och med.

När jag kom hem var jag skelögd och hade varit vaken i över ett dygn. Trots detta fick jag bara sova i fyra timmar för sedan var det en middag hos svärföräldrarna inplanerad sedan innan. Tortyr!

Och sen.. hände egentligen inte så mycket mer. Fy fan vad ointressant, nu lägger jag ner.

Så här snygg blir man...

Inga kommentarer: