12.5.10

Jag mår skit. Mådde skit hela helgen. Alltså, RIKTIGT illa. Den sortens hosta som får hela halsen att kännas som ett blodigt sår och som får oss barnaföderskor att kissa på oss stup i kvarten, hög feber och på grund av hostan i princip ingen sömn alls. Så i måndags var det ju inte tal om att gå till skolan utan istället fick jag ta mig till vårdcentralen. Där konstaterades en smaskig luftvägskatarr med en lätt touch av lunginflammation. Tack som fan. Jag har verkligen inte tid med det här.
Till det nätta priset av 314,50 fick jag loss två flaskor receptbelagda dunderhostmediciner fullproppade med morfin och annat gött. Tack som fan. Jag har verkligen inte råd med det här. Sedan sov jag 16 timmar i sträck. Vaknade halvfyra igår eftermiddag och låg sedan och var sjösjuk på soffan hela kvällen. Somnade vid tolv igårkväll igen och sov till halvett idag. Är fortfarande sjösjuk, vilket jag gissar beror på hostmedicinen. Men ganska hostfri och lungorna känns mindre och mindre som två ruttna, slemfyllda russin. Och det är ju bra för ju snabbare jag slipper hinka i mig medicinen, desto bättre. Gillar inte alls att känna mig såhär bananas.

Aaaanyway. Det är så löjligt dålig tajming. Jag har förlorat TRE skoldagar. TRE! När man bara har två veckor på sig så är tre dagar en hel del. Och jag kan inte börja försöka ta igen det förrän jag är klar i skallen igen. Nog stor idé att försöka räkna andragradsekvationer när man knappt klarar att ta sig från soffan till köket utan att ramla över sina egna tassar. Bah! Skit, är vad det är.

Inga kommentarer: