26.5.10

Igenom.

Jag är färdig. Allt det som jag skulle göra har jag också gjort, med ganska bra resultat känns det som. Och jag är godkänd i matte B. JAG ÄR GODKÄND I MATTE B. Jag sa att jag skulle vara godkänd innan resan och nu är jag det. Trägen vinner.
Det kanske inte låter så väldigt märkvärdigt, men för någon som avskyr matte lika mycket som jag är det fanimej helt fantastiskt. Hade någon sagt till mig i gymnasiet att jag en vacker dag skulle ha slutbetyg i både matte B och naturkunskap B så hade jag skrattat ihjäl mig. Jag är så lätt nu. När jag började på Komvux kändes det som om det aldrig skulle ta slut, men nu är jag här. Nu återstår det bara att se om det tar mig hela vägen in på högskolan. Tyvärr är det nya regler som gäller från och med i höst som gör det svårare för komvux-studenter att komma in på högskolan. Så nu kan jag bara vänta och se, men oavsett hur det blir så vet jag att jag iallafall gjort mitt allra, allra bästa. Imorgon åker vi till Grekland och jag ska njuta av den här semestern för jag är SÅ JÄVLA värd den! Shit vad sur jag skulle bli om vi störtar på ditvägen nu när jag slitit så för att nå fram hit.

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Vad är det för ändringar de har gjort vid antagningarna?

Jennywise sa...

Som jag har fattat det (utan några djupgående studier) så är det såhär: 2/3 kommer in på gymnasiebetyget medans 1/3 kommer in på komvuxbetyg. Det innebär att man har typ 33 % chans att komma in som komvuxstudent jämfört med motsvarande 66% om man inte studerat på komvux- seegt!