20.7.11

Trött.

Jag blir så trött på människor som lägger sin energi på att baktala och tycka illa om folk dom inte ens känner.
Jag vet att man borde ställa sig över sådant, vara bättre än så. Men det är svårt, för jag tar åt mig och blir ledsen även fast jag vet att jag inte borde. Jag kan inte för mitt liv förstå varför man ska bete sig på det sättet? Är man så osäker och less på sig själv att man måste spy galla över andra för att må bra? Eller är man bara helt enkelt bara dum i huvudet?
Varför inte lägga all den energin på att tänka och tro gott om människor istället?

Give me your hand, don't you ever ask why.
Promise me nothing, live 'til we die.
Everything changes, it all stays the same.
Everyone guilty, no one to blame.
Every way out, brings you back to the start.
Everyone dies, to break somebody's heart.
Faith unto death, or a knife in the eye.
Love me or leave me, tell me no lies.

Inga kommentarer: