16.9.08

Usch.

Mli hade tydligen träffat våran gamla gymnasiemattelärare. Hon kom ihåg mej ganska bra tydligen, eller åtminstone min inställning till matte.
"ÅÅh Jenny! Henne minns jag! Det gjorde ont i hela kroppen på henne när hon räknade."
No shit, Sher.
Och nu sitter jag här igen och ska räkna och jag pallar fan inte.
Det är så tråkigt och jobbigt och segt och obehagligt och löjligt.
Jag vill bränna upp den förbannade matteboken under glada tillrop och tjut. Men det KAN jag bara inte för jag måste räkna både matte A och matte B för att kunna komma in på högskolan.
Och det finns ingenting jag vill mer än det.

Snacka om knivig sits. Imorgon är det jag som stoppar svansen mellan benen och uppsöker matteläraren. Hon får fanimej räkna ut en lösning som fungerar för mej. Jag måste bita ihop och ta mej igenom det här helt enkelt. Skit. Skitskitskit.

Inga kommentarer: