19.11.08

Birthday-baby!

För ett år sedan idag föddes världens finaste flickunge.
Då var hon bara en liten, liten korv som jämt sov och aldrig skrek.




Om hon fortfarande är en korv exakt 365 dagar senare kan man ju diskutera.
En falukorv i sådana fall. Nu för tiden sover hon nästan aldrig.
Hon skriker så fort hon inte får sin vilja igenom.
Men hon är nästan alltid glad och gillar att mysa och hitta på practical jokes (på en ettårings nivå, vill säga).
Varje dag dansar hon i vardagsrummet och när jag tänker mej hur livet var för ett år sedan, innan hon kom kan jag inte minnas något annat än att det måste varit tråkigt.
Det här året har gått fruktansvärt fort, snabbare än någonsin.
Jag ska inte ha några fler bebisar, så nu sörjer jag lite att min sista bebis redan börjar bli en stor tjej som kan själv.
Men samtidigt vet jag ju att det kommer bli fantastiskt roligt de närmaste åren, det är ju nu vi verkligen kommer att få se en egen liten personlighet växa fram, och jag är ganska säker på att det är få saker i världen som är lika tillfredsställande som att få vara med och forma en annan människa.


Paketöppning.

Storebror hjälper till och visar hur ett paketproffs gör.


Min stora ettåring! Gosh vad fort det gick!




Inga kommentarer: