20.11.08

Vilken dag!

Idag har det verkligen varit helt snurrigt.
Först växelringde jag mellan mäklaren och våran bankman i ca en timma. Sedan visste vi ingenting på ett tag men så plötsligt var vi tvugna att komma till banken pronto!

Eftersom vi dessutom är riktigt, riktigt förkylda både jag och jari (vilket var tur på ett sätt, för annars hade jari varit på jobbet istället för hemma) var vi relativt opåklädda och allmänt opresentabla.

Men vi lyckades ta oss dit innan utsatt tid, med barn eftersom vi inte hann skaffa barnvakt. Väl där så fick vi klartecken att det bara var att börja buda.
Fick inte tag på mäklaren, panik!

Fick tag på mäklaren som lovade att ringa upp så fort han visste om säljarna accepterat vårt bud på riktigt. Spänd och nervös väntan tills han ringde tillbaks och meddelade att det hade dom!

Klang och jubel. Nu måste vi "bara" fixa fram 80 000 till handpenningen.

Hursom så ringde min mamma strax efter och tvingade mig att åka ner till stan igen. Sedan hem och hämta make+barn så vi kunde åka och handla.

När jag kom tillbaks hem igen var jag tvungen att skriva ut ordrar, ändra kollektionsordning och diverse annat småplock.

Sedan snabbt som attan med andan i halsen iväg och ha Meandi-demo.
Det är lite sådär lagom knäckande nu när kläderna på lagret börjar att sina.
Folk blir nästan lite arga när de hittar något de gillar som sedan visar sig vara slut. Det kan jag på sätt och vis förstå, men det är ju faktiskt inte jag som är den skyldige. Kill the messenger, bara.

Sen var det en kamp mot klockan att hinna hem innan något av det som beställdes på visningen hann ta slut. Det visade sig givetvis att två utav beställningarna redan sinat sedan i eftermiddags. Så då var jag tvungen att ringa upp de som beställt och förklara läget. Lagom kul sådär.

Men nu ska jag äntligen få lägga mig ner. Det ska bli otroligt skönt och jag kommer att sova som ett barn.

Imorgon klockan nio skriver vi kontrakt. Anledningen till att jag inte jublar och är lyrisk ännu är att jag helt enkelt inte kan tro att det är sant förrän imorgon när vi skrivit på kontraktet. Då blir det fest på ängsklockegatan!

Uppdaterar imorgon så fort vi kommer hem. Ska lägga upp bilder också om någon vill tjuvkika på vårt nya hem.

Inga kommentarer: