10.11.08

Jag ska gå och lägga mig när jag har skrattat färdigt.

Saxat från tjuvlyssnat:

Vasastan, Göteborg:

En far kommer cyklande. Sonen ~ 4 befinner sig några meter längre bak, också på cykel.
Sonen: Vad långsamt du cyklar pappa!
Pappan: Mm.
Sonen: Flytta på dig för i helvete så att jag kan cykla förbi!
Pappan (argt och chockat): Vad sa du?!
Sonen (tveksamt): … pling, pling.



Rusningstid, gröna linjen

Son ~5: Pappa jag VILL ha glass!
Pappa: Nej, vi ska hem och äta nu.
Son ~5: Men pappa, jag VILL, VILL!!!
Pappa: Men jag har sagt nej.
Son ~5: Om jag inte får glass NU, så berättar jag för mamma att du brukar kissa i handfatet.
Det blir tyst i hela vagnen.

Grönsakstorget, Göteborg
Mormor ~70: Vem är det som bor i skogen och säger "HOHO"? (härmar en uggla)

Pojke ~3 (funderar länge): Morfar?

Förskola, Sollentuna
Några killar ~5 sitter och diskuterar hur de ska kunna förgöra tjejerna på dagis.
Kille 1: Vi ska göra en atombomb och släppa den över Sverige där ni är och sen så tar vi våra supersnabba motorbåtar och åker till Afrika!
Kille 2: Ja, och sen skjuter vi er med k-pistar!
Tjej 1: Men… Då tar jag och Anna våra hårdaste hårspännen och sätter fast de i era öron!

Toalettkön, Blå Porten, Djurgården
Man ~30 med dotter ~4 i handen, går fram till tjejen längst fram i den långa toalettkön.

Mannen: Ursäkta, skulle vi kunna få gå före? Du vet, det är så jobbigt för små flickor att hålla sig!
Tjejen: Mm, visst…
Flickan: Men pappa, jag är ju inte alls kissnödig! Du sa ju att du höll på att kissa på dig!

Inga kommentarer: