21.11.08

Vad var det jag sa?

Det gick såklart åt helvete. Varför blir man inte förvånad?

Haha nej då jag bara skämtar lite aprillo. Papprena är påskrivna, vi är godkända och saken är helt enkelt biff!

Jag är så glad, så glad att det går inte att beskriva. Det är precis som om någon eller något har ledsagat oss hit.

Vi har ju tittat på massor med lägenheter det senaste halvåret och utav alla dem är det bara två som vi fastnat för och verkligen velat ha.

Den ena låg i just ängabo som är stället vi nu ska flytta till. Där var läget perfekt med nära till skogen och skolan, men insidan var riktigt, riktigt skabbig med gamla tapeter och plastmattor. Vi bestämde oss för att bortse från det pga läget. Hursomhelst fick vi den inte.

Det andra var ju superdeluxe-lägenheten mitt inne i stan. Den ville vi ha eftersom den var så himla fräsch inuti, men läget var ju egentligen helt värdelöst med fyra trappor och utekatter mitt i stan. Vi bestämde oss för att bortse från det pga standarden. Hursomhelst fick vi den inte.

Och så nu då, jag hittade radhuset utav en slump och vi har inte ens tänkt/haft råd att köpa, men jag tänkte att det kunde vara kul att kolla iallafall.
Så åkte vi dit och det var som att komma hem. Perfekt läge och perfekt standard; som en kombo av de två lägenheter vi velat ha innan.

Att vi sedan fick den 100 000 under marknadsvärdet och dessutom fick lov att låna 100% utav banken trots att de normalt bara lånar ut 90% är ju bara helt otroligt.

Det måste helt enkelt vara meningen att vi ska bo där. Det är vårat hus, där våra barn ska växa upp och vi ska gå och påta i rabatterna på gamla dar.

Yeey! Nu ska jag och Jari fira med skumpa! Här kommer lite bilder från mitt nya hem:






Inga kommentarer: