21.10.09

Bajs.

Jag har varit hemma med snorig, hostig och bitvis skållhet dotter i 3 dagar nu.
Inatt var hon dock feberfri så jag trodde verkligen att det skulle gå att sticka till jobbet idag. Tyckte rentav att det skulle bli rätt gött att få knega lite efter att ha suttit instängd i vårat smutsiga sunkhus i tre dagar. Men icke sa nicke.
Lovsan har tydligen svinjävlakoppor och då är man visst bannlyst från dagis.
Jag som gick upp ur sängen och allt. Helt i onödan.
Så nu har jag städat och donat och spelat TV-spel med världens rastlösaste femåring samtidigt som jag läst bok för världens eländigaste tvååring.
Vi ska gå en sväng i det knastriga höstvädret i allafall, jag pallar inte att vara instängd här en dag till. Kanske rentav dra en sväng på stan och handla nya vinterskor till gosegrisarna och dela en chai-latte med Melvin hyperaktiv. Det blir fint. Man är väl inte bannlyst från världen när man har svinkoppor, hoppas jag.

Inga kommentarer: