28.10.09

Nu så!

Har precis registrerat mig på den däringa bloggportalen.se. I presentationen av både mig och bloggen fick jag det nog att låta som att min blogg är ett enda stort discotek all day long. Shit vad besvikna folk kommer att bli när de hittar hit och inser att jag grundlurat dem.
För ärligt talat, nog har det här bloggspektaklet ballat ur fullständigt. Inte ens hälften av alla dessa miljoner (kanske rentav miljarder?) bloggar som finns är värda att ens logga in på. En del är så värdelöst tråkiga och dåligt skrivna att man får lust att hacka sönder sina ögon när man läser dem. En del av dem kan till och med få en att totalt tappa allt hopp om mänskligheten. Och min är egentligen ganska medelmåttig.

Jag vill ju alltid att allt ska funka med en gång. Jag vill också bli bloggkändis och när jag läser en del av de som faktiskt är bloggkändisars bloggar svartnar det nästan för ögonen på mig. För de är dåliga. Dåligt skrivna med en massa bilder på vad den ena fjortisen ätit till frukost och vad den andra målat sina naglar i för färg. Men folk verkar ju gilla det. Det stör mig att människor inte har mer djup än så. Men vad göra åt det? Alltså känner jag att det inte är någon idé att engagera sig i att blogga. Om det funkat för mig skulle jag redan ha hängt på den där Stureplanen och käkat kanapeér med andra Ö-kändisar. Men nu ska jag bannemej försöka göra en uppstyrning. Kommer det fungera? Antagligen inte.
Men vi testar iallafall. Inte just idag men imorgon ska ni få se på nya tag!

Har DU någon superbra blogg som du tror att jag skulle gilla? Jag vill ha fler bloggar som faktiskt är värda att ödsla tid på! För jag gillar att läsa om helt vanliga människors livsvägar. Förutsatt att de är någorlunda intressanta, vill säga.

Inga kommentarer: