31.10.09

Äntligen!

Biljetterna till New moon är nu bokade och jag kan äntligen sova lugnt om nätterna igen.
Eftersom vi är tanter jag och bästa Anneli bestämde vi oss för att inte gå på midnattsvisningen trots allt, utan på den ordentliga tiden kvart över åtta på fredagen istället. Förhoppningsvis är filmen lika bra då som på premiären och man slipper sitta där och vara helt död. Dessutom känns det lite småtaskigt att gå på bio på min dotters födelsedag, trots att det är så sent på kvällen.

Jag är råpeppad! Två timmar Edward Cullen (även om han inte är med så mycket i NM) på en enorm bioduk, bättre kan det inte bli.
Jag sörjer dock lite att jag missade biljettsläppet till Twilight+New moonkvällen nere i Göteborg (SF hade lovat att varna i förväg, men istället släppte de helt plötsligt bara biljetterna utan att informera någon om det). Då visar de bägge filmerna och har en massa tävlingar och prylar.
De sålde givetvis slut i ett litet nafs när ryktet väl började spridas.
Men å andra sidan känns det som att jag och Anneli har passerat medelåldern på det eventet med typ tio år. Kanske hade känts lite väl töntigt ändå. Eller?
Med tanke på att jag har den snyggast Twilight-pimpade mobilen i hela stan, drömmer om Edward på nätterna (Förlåt Jari, jag älskar dig mer än allt annat tillsammans, och han finns faktiskt inte på riktigt!) och har läst böckerna både baklänges, framlänges och på olika språk har jag förmodligen redan passerat gränsen för total förnedring vad gäller Twilightbesatthet.


Inga kommentarer: