26.10.09

Dagens planer.

Mitt hem ser ut som en pundarkvart (nu igen)efter helgens bravader, så jag antar att det får bli ett par timmars städning först. Kan inte påstå att jag känner mig väldigt upphetsad över detta.
I lördags var vi på bio först, såg "Upp" hela familjen minus Lovis. Den var underbart söt och riktigt rolig. Jari skrattade så han grät och det, mina vänner händer inte särskilt ofta.
Sedan åkte vi och lämnade kottarna hos farmor och farfar eftersom vi hade en middags/bowlingkväll med diverse vänner + ett födelsedagsgalej inplanerat.
Jari blev i vanlig ordning inte insläppt på Stures (kombinerad bar och bowling) eftersom det är något med hans utseende som tycks provocera vakter något alldeles otroligt. Det är hopplöst att gå ut med Jari, han kan vara i princip nykter men blir ändå inte insläppt eftersom han är för berusad. Otroligt störande.
Men vi hade roligt iallafall. Kvällen styrde upp sig över förväntan bra trots att vi missade bowlingen.

Igår var det dock en snudd på omöjlig uppförsbacke. Jag var så tokbakis att jag bara ville lägga mig ner och självdö. Och sådana dagar tenderar hemmet att förvandlas till ett slagfält. Som tur är mår jag toppen idag så nu ska här röjas.

Eftermiddagen kommer att tillbringas på Ikea med Melvin. När Lovis fick den där bokhyllan i ansiktet för ett par veckor sedan var det inte bara hennes läpp som sprack, utan även hennes jättefina leksakskista fick sig en rejäl smäll. Tyvärr går den inte att laga så vi får helt enkelt köpa en ny.
Dessutom ska vi handla hennes födelsedagspresenter nere i Göteborg. Min lilla skrutta fyller två om tre veckor!

Så nu tar jag tag i det tråkiga, så får jag åka och shoppa sedan! Även om det bara är möbler och leksaker som ska inhandlas så är den sortens shopping bättre än ingen shopping alls.

1 kommentar: