1.10.09

Göttehelg.

I eftermiddag kommer min fina bästa mamma och hämtar mina barn helt på eget initiativ.
De ska åka till Danmark imorgon och kommer inte hem förräns på lördag.
Trollen är givetvis eld och lågor, Lovis har pratat oupphörligen om att hon ska nana hos momma och åka booot hela veckan. Melvin är ju visserligen alltid uppspelt, men nu har han varit snäppet tjatigare än i vanliga fall.

Men några som är ännu mer uppspelta är deras mami & papi. Vi har storslagna planer för den här helgen. Faktum är att vi aldrig varit ensamma sådär utan att göra något särskilt (läs festa, festivala, festresa), så det ska bli himla skönt att vara själva bara sådär.
Ikväll ska vi hyra film, laga mat, dricka lite öl och hångla.
Imorgon ska vi sova länge, länge. Utan att bli väckta.
Sedan ska vi åka ner till Göteborg och gå på Världskulturmuseéts Vodou-utställning, och efter det ska vi hem till fina vänner på Hisingen.

Fatta grejen liksom, vi ska gå på museum SJÄLVA UTAN BARN.
Det har aldrig någonsin hänt. Det är typ som att min hjärna inte kan ta in att man faktiskt kan göra den sorterns aktiviteter själva. Lyx!
På lördag ska vi nog ta och sova länge igen, och kanske gå en sån där romantisk vuxenpromenad som jag har hört talas om att man kan göra.

Sedan ska jag givetvis sakna mina ungar med, och det ska bli så himla skönt när de kommer hem så att jag får krama dem!

Inga kommentarer: