29.10.09

Duktiga jag.

Idag har jag varit ovanligt produktiv för att vara ledig!
Dessutom var jag rejält radiostyrd under större delen av förmiddagen då jag hade en intensiv gårdag med jobb och sedan föreläsning i Göteborg direkt efter det vilket gjorde att jag kom hem först framåt tiotiden igår.
Det vettiga hade då kanske varit att störta bums i säng men det gick ju inte när det vankades True blood, och sedan gick jag över den där gränsen när man egentligen är helt störtlöjligt trött men kroppen har slagit på autopiloten och vägrar att somna på ren jäkelskap.

Men idag då:
Gjort iordning snyggaste pumpan ever (bild kommer om jag bara hittar den där förbannade kortläsaren någon gång), tagit vara på allt innehållet i pumpan och bakat två pajer med hjälp av det varav en blev konstig och den andra förhoppningsvis god eftersom jag drog in på konstigheterna, i det här fallet ingefära.
Dessvärre blir det inte provsmakning av den förrän imorgon då jag ska till Västra bodarne för att dyrka Satan och bjuda på paj efteråt. Jag tror iallafall att det blev bra och är glad att jag följde min instinkt och provbakade innan det var dags för den verkliga premiären.

Dessutom har jag städat och Samhainpyntat huset i största allmänhet. Pluggat in en ritual, mediterat i badkaret och gjort rent spisen för första gången sedan vi flyttade in i mars. Jag är mycket nöjd med mig själv.

Kvällen har ägnats åt skräckfilmskollande på TV. Som äkta skräckfilmsnörd är den här helgen på året rena guldgruvan då de visar massor av gamla goa nostalgi-rullar på TV hela veckan. Småsegt att Jari jobbar natt bara, men å andra sidan gör det upplevelsen mer... intensiv.
Jag och Melvin inledde kvällen med att kolla på Ghostbusters (vilken förmodligen inte kvalar in på skräckishyllan, men ändå), jag minns att jag såg den när jag var i hans ålder och inte blev särskilt traumatiserad av det utan mest tyckte att den var frän. Så det kändes okej att han fick titta på den.
Melvin var fascinerad, och lite, lite rädd.
Jag var, så här 20 år senare, inte riktigt lika impad. Även om det var en skön flashback till min ljuva barndom.
Såg sedan nyinspelningen av Omen för första gången, blev inte jätteimponerad men den var helt okej och inte tillräckligt läskig för att jag ska behöva ringa min stora, starka man och ynka.
Nu ska jag krypa ner i sängen med gott samvete och sova som en gris. Imorgon blir en intressant dag.

Jag vet att jag skrev att bloggen skulle pimpas och modifieras idag, men jag orkar helt enkelt inte det idag. Tji fick ni.

Inga kommentarer: