29.3.09

Kärlek är ett brev skickat tusen gånger.

Vad jag bryr mig om nu, är att du kommer nära mig
även om det är försent att älska dig
vad jag bryr mig om nu, är att från samma säng lyssna till samma regn

vad jag bryr mig om nu, är att få ut dig ur skallen
är att aldrig ge hela hjärtat för kärlek igen
den tar slut från kyss till kyss
vad jag bryr mig om nu, är att aldrig ge hjärtat rakt ut

vad jag bryr mig om nu, är att du ligger vaken
i morgontimmen, när regnet slår mot fönstret
och det låter som nån går på dig
vad jag bryr mig om nu, är att du då ser
hur smutsigt livet blivit
vad jag bryr mig om nu, är att se din blick så sårad
när alla löften klingar falskt,
nästa gång du lovar någon allt
vad jag bryr mig om nu, är dina armar om mig
även om jag vet att jag måste glömma dig

vad jag bryr mig om är
att se dig gråta, för jag har gråtit och du ringde aldrig
vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig
vad jag bryr mig om är att se som i slowmotion
när du går sönder inuti, så som jag gjorde det
vad jag bryr mig om är att du kallar på mig
även om jag inte kommer tillbaks till dig
vad jag bryr mig om är att höra dig andas
veta att du är nära

förlåt nu slutar jag.

2 kommentarer:

Daniel sa...

Dessa kärleksproblem!

Jennywise sa...

Ack ja! Fast egentligen är det en låttext.=)