22.3.09

Våren är här!

Och vilken otroligt bra första vår-helg jag har haft!
I fredags firade vi vårdagjämningen med god mat och några glas vin med trevliga vänner.
Dessutom hade Melvin en kompis här som sov över, för första gången. Han är så stor nu, min lilla. Det gick bra och var givetvis oerhört spännande för bägge pojkarna. Lite för spännande kanske eftersom de vaknade tjugo över tre på nattenoch sedan inte somnade om. Så igår morse var jag redigt trött.

Men det var bara att ignorera för det bar iväg till trollhättan för lite mer vårdagjämningsfirande plus fest. Vilket som alltid var jättetrevligt.
Men vid halvtolvsnåret däckade jag av utmattning, tråkigt nog men inte särskilt konstigt med tanke på att jag varit vaken sedan halvfyra på morgonen.

Imorses när jag åkte hem från trollhättan kändes det verkligen annorlunda.
Ljuset och luften som andades vår. Det är första gången jag verkligen har känt skillnad från innan ett firande, bara sådär. Fränt värre.

Idag har jag haft en mycket trevli (som alltid) Meandi-träff och sålt ganska bra med kläder, och sedan slappat. Hade storslagna planer på att dona i trädgården och göra vårfint där. Men latmasken vann ändå. Kände att jag behövde lite vila nu.

Inga kommentarer: