7.3.09

Färdigflyttad!

Första blogginlägget på en vecka, inte så konstigt eftersom jag dels inte haft något internet hemma och min bärbara har skitkass täckning i det nya huset, och dels eftersom jag inte särskilt förvånande haft ungefär 2000 saker att göra.
Idag jobbar jag dock och har massor med tid att bara sitta, känns underbart!

Flytten blev ganska så kaotisk, jag fattar inte hur vi kunnat samla på oss så himla mycket grejer i vår lilla lägenhet!
När vi flyttade från hus på 110 m2 till lägenheten på 76 m2 hade vi två flyttlass, nu när vi flyttade därifrån hade vi FYRA. Hur är det möjligt, rent förvaringsmässigt?

Som tur var hade vi ett tappert gäng med flyttkarlar och en mamma (min) som städade ur det mesta av lägenheten, så vi han trots allt klart även om oddsen var emot oss.

Sedan såg visserligen huset ut som sju svåra tjackpundarår när flyttgänget åkt hem, men nu en vecka senare börjar vi faktiskt se ljuset i tunneln, efter en god portion ryggvärk och förhårdnade fingertoppar efter allt skruvande ( nya köksmöbler, ny garderob, två nya barnsängar, nya hyllor, ny bokhylla= två miljoner skruvar).

Lovis har dessutom fått något slags flyttpsykos kombinerat med nya tänder och bara skriker så fot man försöker sätta ifrån sig henne, skitkul.

Trots att det varit en hemsk flytt så är det så himla skönt att äntligen ha flyttat! Vårat hus är så fint och vi kommer att få det så bra där när allt är färdiguppackat, jag älskar att vakna på morgonen och ha skog utanför sovrumsfönstret.
Jag älskar att ha en egen garderob som är bara min. Jag älskar att kunna öppna dörren ut till baksidan och släppa ut ungarna. Det är så skönt med allt utrymme och att barnen fått egna rum.

Det är helt enkelt värt allt jobb hundra gånger om!
Men jag ska aldrig flytta igen!

Inga kommentarer: