28.3.09

Tax tax.

Glömde bort att tacka alla trevliga människor som var här i torsdags!
Öppet hus visade sig vara ett mycket vinnande koncept, men gudars vad trött jag var sedan på kvällen. Däckade i soffan redan tjugo över åtta när de sista gått.

Igår kom det en dammsugarman hem till mig och ville kränga en 33000 krs dammsugare.
Han sanerade min säng på "hudavlagringar, kvalster och kvalsterbajs" som han så mysigt uttryckte det. När jag såg resultatet trodde jag att jag skulle spy.
Hade jag haft 33 lax hade jag köpt den förbaskade dammsugaren på fläcken!

Sedan tog vi en heleftermiddag i götet med diverse shopping. Fick fixat Lovsans ribbotten på Ikea så inatt har hon sovit i sin säng hela natten! Duktigaste tjejen.

Och jag blev så stolt över Melvin. Han har sparat ihop 250 kr genom att städa sitt rum, passa Lovis och hjälpa till i största allmänhet. Igår skulle han sätta sprätt på dem och vi lovade honom att åka till Toys r us på Backaplan så han laddade hela dagen. Väl där hittade han inget som han verkligen ville ha (åtminstone inte i den prisklassen som var aktuellt), men han hade sett ut en Star wars transfomer på Maxi hemma i Alinge sedan tidigare, så istället för att göra som de flesta ungar hade gjort, nämligen att köpa något bara för att eller skrika sig hes så sa han att han skulle vänta tills vi kom hem och handla på Maxi istället.
Trots att vi hade sjutton affärer till som vi skulle till innan hemgång. Sedan gick han snällt med i alla affärerna utan att tjata och på hemvägen åkte vi in på Maxi och fixade hans grej. Min superkille!

Mina barn är helt enkelt bäst.

Idag är det jobb som gäller. Skitsegt. Jag ville vara hemma och plantera blommor!

Inga kommentarer: