16.3.09

White Trash-jag?

Ptjae, jag vet ju inte riktigt hur man ska definiera det påhoppet.
Faktum är att jag finner det föga troligt att några så kallade White Trash över huvudtaget exsisterar i Sverige (att använda uttrycket känns däremot lite lagom trashigt).

Så vitt jag vet har jag ett arbete och har aldrig levt på staten eller bidrag.
Så vitt jag vet är jag gift med pappan till mina barn. Alla mina barn.
Så vitt jag vet bor jag inte i husvagn eller ett fallfärdigt gammalt ruckel.
Så vitt jag vet behandlar jag min man, mina barn och vänner med respekt och värdighet.
Så vitt jag vet använder jag inte alkohol eller andra droger i större utsträckning än många andra. Och aldrig när mina barn är närvarande.
Så vitt jag vet studerar jag för att kunna få en högre utbildning.

Men men, det man anklagar andra för att vara är ju ofta det man själv är, så vi lämnar det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eh? Vem har sagt det?

Jennywise sa...

En riktigt beklaglig liten människospillra. Vi kan ta det på lördag.=) Lång historia.