9.7.09

Chefens vägar äro outgrundliga.

Jag skulle ju jobba idag. Och större delen av gårdagen ägnades åt en arbetsångest av sällan skådat slag. Jag har ju liksom kommit in det där sköna smesterchillet, så blotta tanken på vad som väntade mig idag fick hjärtat att skena i panik.

Jag dövade ångesten med folköl och choklad och hyrfilm. Det var en lång hyrfilm vilket föranledde att jag inte somnade förrän framåt tvåsnåret.
Upp och hoppa klockan sex igen. Det var trögt. Men jag kom iallafall bara två minuter sent till jobbet.

Väl där upptäcker jag att en vikarie redan är på plats..?!
Alltså, jag fattar att Le chef har en hel del att dona med så här i semestertider, men jag hade faktiskt förklarat både en och tre gånger att jag skulle jobba den här veckan.

Hursomhelst så grep jag tillfället i flykten och brummade hem igen.
Om sanningen ska fram hade jag seriösa planer på att sjukanmäla mej igår och hade nog gjort det också om det inte hade varit så förbannat genomskinligt, så den här dubbelbokningen passade mej svinfint.
Extra fint eftersom min kära mor fått för sig att ta hand om mina barn ett åt gången för att jag och Jari ska få spendera lite kvalitétstid med ett barn (och hon få mysa med ett barn åt gången, vilket nog är den främsta anledningen). Så om några timmar blir det barnbyte och då kommer Melvin hem och Lovis åker. Vi ska gå på bio ikväll med Melvin. Mys.

Inga kommentarer: