6.7.09

Jaha.

Som ni då förmodligen märkt är min bloggfrekvens rätt låg just nu. Det finns flera anledningar till det. Dels har min övervåning där datorrummet finns varit varmare än det varmaste helvete, vilket gjort att jag inte kunnat använda datorn utan att få bada bastu på kuppen. Dels har jag ju som bekant inte varit hemma särskilt mycket.
Och om sanningen ska fram har jag faktiskt inte haft någon direkt lust att skriva något heller, vilket kan vara em bra förutsättning för att kunna få till något någorlunda läsvärt.

Peace and love var grymt bra. Det var visserligen den sämst organiserade festival jag någonsin besökt och systemet för att komma in och få en plats på campingen var helt sjukt. Men det var det många som tyckte så förhoppninsvis blir det bättring i framtiden. Det var tydligen mycket fjortisar också, men det märkte jag inte direkt av eftersom jag mest umgicks med trevliga människor i mogen ålder.=)
Sen var det ju givetvis varmt så in i skogen, hela tiden. Campingen var fruktansvärd att vistas på under soltimmarna, men i gengäld var nätterna varma och ljusa.
Jag fick sett det mesta jag ville se och den övriga tiden hade jag bara trevligt precis hela tiden. Extremt mycket skrattande, supande, kelande och dansande med fina vänner.
Med andra ord helt perfekt!

Arvika gick däremot åt skogen av anledningar vi inte behöver bry oss om att dra upp här. Jävla skit. Men jag och bästa Anneli spillde ingen tid på att sörja utan tog med oss alla barnen till Hönö istället, som plåster på såren.
Inte direkt samma grej men vi hade det riktigt bra ändå. Sol, bad, krabbfiske och studsmattehoppning. Ungarna var mycket nöjda. Och när de somnat drack vi vin (och folköl när vinet tagit slut), försökte kedjeröka bort alla mygg (funkade inget vidare) och filosoferade om diverse saker i sommarnatten. En mycket bra semestertripp som tog slut alldeles för fort. Så som bra saker alltid gör.

Hittills har sommaren varit alldeles för bra. Och det göttigaste är att min semester har egentligen inte ens börjat än! Om det fortsätter i den här stilen kommer det här bli en sommar att sakna väldigt, väldigt mycket...

Inga kommentarer: