8.7.09

Tvins-Melvin.

Eftersom Melvin har en tendens att vakna cirka två timmar före övriga familjen har vi fått igång ett system som går ut på att han smyger upp själv och kollar på Bolibompa eller spelar TV-spel och äter frukt tills resten av oss vaknar.

Det funkar mer eller mindre bra beroende på vad som visas/hur sällskapssjuk han är.
Idag funkade det bättre än någonsin och jag blev riktigt förvånad när jag vaknade och han inte kommit in i sovrummet en enda gång.
Jag gick upp och fixade iordning frukosten, och när jag sa till Melvin att maten var klar svarade han att han bara skulle titta färdigt.

Det gick en stund så till sist gick jag in till vardagsrummet för att kolla vad han höll på med. Då sitter ungen helt uppslukad av Tv-shop!
- Men Melvin, varför kollar du inte på Bolibompa...?
- Men mamma, den här dammsugaren är bättre än alla andra dammsugare, och man får en liten på köpet också!
-...?!
- Jamen! Jag gillar att kolla på de senaste grejerna som kommer!

Jag dör.

Inga kommentarer: