1.11.09

Äckligare än så här blir det inte.

Vi kollar på The amazing race på jobbet, där de var i Thailand och skulle äta friterade insekter. Det tyckte jag var rätt äckligt.
Men min arbetskamrat berättade just något utav det vidrigaste jag någonsin haft oturen att få höra. Något som får friterade syrsor att kännas som något man skulle kunna äta jämt.
På en del ställen i världen finns det aprestauranger, där man får välja ut en apa som lever. Sedan sätts den valda apan fast i bordet så att bara huvudet sticker upp, fortfarande levande, varpå man knackar sönder dess skalle och äter hjärnan rå medans apan i princip fortfarande andas.
Hon har varit på en sådan restaurang, men åt givetvis ingen levande aphjärna.

Om hon inte bara spelat mig ett fult spratt, och det är inte riktigt hennes stil, så är det här bland det absolut äckligaste jag någonsin hört. Inte bara för att tanken på att äta rå aphjärna är fullständigt motbjudande, utan även för att hela processen i mina öron låter ovanligt rå och brutal.
Det här är djurplågeri taget till en helt ny nivå.
Fy fan, jag som hade ett hyfsat morgonhumör fram tills nu. Nu tappade jag allt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är på riktigt. Det är nog nått av det vidrigaste som finns. Jag pallade knappt att läsa ditt inlägg för jag visste vad du skulle beskrvia. Vi lever i en sjuk värld.

/Emelie

Jennywise sa...

Jag misstänkte det. Men man vill ju inte tro att det kan vara sant.
Det är ju fullständigt bisarrt och så motbjudande att blotta tanken bokstavligen får det att vändas i magen på mig. Fy fan...