26.11.09

Inte för att skryta, MEN...

... jag pluggade till provet i 45 minuter igårkväll (natt) och jag är bannemej säker på att jag svarade ganska så hyfsat rätt på alla frågor utom två (som inte stod med i min bok eftersom jag har en annan upplaga).
Det är bara att fatta att jag har utvecklat den överlägsnaste instuderingstekniken i världshistorien.
Jag ska ta patent på den. Sen att jag läser löjligt mycket och har pluggat teater kanske spelar in också. Jag måste ha tränat upp ett riktigt hyfsat läshuvud.
Anyway, här kommer mina mästartips, det är lika enkelt som effektivt:
Steg 1: Läs igenom de kapitel som provet omfattar. Ät chocklad och begrunda det du läst en stund innan du går vidare till steg 2: Läs långsamt igenom kapitlen igen och anteckna de referenser som du tycker verkar betydelsefulla. Se till att memorera några fakta kring varje referens och ha stödord som du lätt minns.
Steg 3: Läs igenom dina papper med anteckningar. Blunda och upprepa tyst för dig själv varje referens och vad den innefattar.
Steg 4: Töm huvudet totalt fram tills att provet börjar. Tänk inte på det, traggla inte i huvudet. Då är det bara risk att du blandar ihop allting. Gör hjärnan helt blank tills du sitter med pappret framför dig. När du ser frågorna en och en kommer hjärnan att sortera informationen åt dig. Voila! MVG, lätt som en plätt.
Om det inte funkar ska jag äta upp min hatt.

2 kommentarer:

Grannen sa...

Det kommer säkert funka...du får MVG,annars är väl inte VG fy skam heller.Jag håller på dej o önskar dig LYCKA TILL.Kram,passar på att önska en trevlig advent.

Jennywise sa...

Tack! Hoppas det.=) Trevlig advent på dig också.