14.11.09

Lördag.

Idag har jag bannemej inte gjort ett endaste dugg. Gudars vad skönt det har varit.
Jari däremot, den hurtbullen, har både städat, handlat, målat och lagat mat. Och som löken på laxen stack han just till jobbet där han kommer att befinna sig tills tresnåret inatt på ett ungefär.
Nu kanske ni tycker att jag är en dålig husmor som låter min stackars karl slita på det här sättet medans jag bara legat och tittat på, när han dessutom ska arbeta större delen av natten. Men det är jag inte. Efter den senaste veckans omställning var jag helt klart värd en dag utan ett enda litet måste.
Jari gjorde dessutom alla de där grejorna helt på eget initiativ, trots att jag tjatade på honom om att spara allt det jobbiga till morgondagen.
Det är en av anledningarna till att han är så bäst. Ibland får han tokryck och bara ordnar massa saker, och blir inte ens sur om jag struntar i att hjälpa till.
Det är skönt att här är städat och fixat. Sa jag att han är bäst?

Jag och barnen ägnade en stor del av förmiddagen åt att titta på våra familjefilmer, och jag konstaterade raskt att vi ser lyckliga ut. Ni vet så där som de gör i hollywoodfilmer när de är ledsna och tittar på gamla hemmarullar för att riktigt vältra sig i misären av att allt gått åt helvete och inte är sådär bra längre. Där alla skrattar och kramas hela tiden och mamman och pappan pussas och smågnabbas på ett käckt sätt. Precis så är våra filmer. Men det måste ju vara ett skitbra tecken på att vi är sådär lyckliga. Att det liksom märks utåt också.

Sedan kom Sara och Fredrik och höll mig sällskap hela kvällen, vilket var hemskt trevligt. Jag och Sara passade på att ha en Twilight-orgie i liten skala (av hänsyn till Fredrik) och Fredrik lagade min dator. Snacka om att förena nytta med nöje för nu slipper jag ha en massa jobbiga saker som poppar upp på skärmen hela tiden.
Nu ska jag meditera och sedan bums i säng.

Inga kommentarer: