21.2.09

Det här händer bara inte...

Melvin vart bättre och gick till dagis både torsdag och fredag.
Vi blev inte sjuka och jag drog en stooor mental lättnadens suck och tackade min lyckliga stjärna.

MEN.

Imorse spydde Melvin igen, och sedan har det bara eskalerat till ett solklart fall av vinterkräksjuka. Vi skulle åka och hälsa på Jaris föräldrar idag, vi skulle fixa släpkärra och köra massa saker till tippen. Vi skulle åka pulka med Anneli, Albin och Molly vilket Melvin längtat jättemycket efter, imorgon skulle vi träffa Marie och hennes barn en sista sväng innan flytten och leka med dem. Mamma skulle ta barnen i eftermiddag så vi kunde städa ur förrådet.

Istället sitter vi här och bara väntar på att ett riktigt spyinferno med samtliga familjemedlemmar ska bryta ut, och det är väl bara en tidsfråga.
Hela helgplaneringen har gått åt skogen, nu vet jag inte när vi ska hinna varken städa ut förrådet eller köra saker till tippen, men göras måste det ändå på nått jävla vänster.

Jag bli så förbannat trött. Jag tycker så synd om Melvin och det är så taskig tajming just nu så det finns inte. Men vad göra?
Den där lagen om alltings överjävlighet är en riktig skitgrej som aldrig slår fel.

Nu måste jag gå och racerpacka några lådor innan jag börjar spy.

Fick ett häftigt tips av marie iallafall, nämligen att man ska äta massor med ahlgrens bilar för det ska finnas något ämne i dem som neutraliserar magsjukebakterier.
Tydligen hade hon fått tipset av en fembarnsmamma som i sin tur fått det av en RIKTIG läkare, och bägge intygade att det faktiskt fungerar.
Just nu är jag beredd att testa vadsomhelst, och ahlgrens bilar är ju faktiskt jättegoda.=)

Inga kommentarer: