17.2.09

Liten sjuk.

Skulle varit i skolan hela dagen idag, men hann knappt lämna Melvin på dagis förrän de ringde och sa att han var dålig. Tur att jag inte hunnit gå hemifrån.

Jari är visserligen hemma, men han är också smådålig och ska ha dem senare när jag har historialektion plus hela kvällen, så jag stannade hemma och pluggade istället.

Ska ner på lektionen sedan bara. Det är skönt när man får ursäkter för att slippa.=)

Så nu ligger Melvin här och ynkar, ont i magen och huvudet och kroppen.
39 graders feber och allmän misär.

Jag kan dock inte låta bli att vara självisk, så nu går jag runt och fasar för att hans basilusker ska ligga latent i min kropp och slå till lagom tills vi flyttar.
Det vore ju helt fantastiskt om det blev så! Skulle inte förvåna mig ett endaste dugg.

3 kommentarer:

Västgötskan sa...

Dags för Ängabo snart? :-)

Annicapannika sa...

Sorry Jenny.... vill inte låta elak, men det låter absolut som influensa. Precis så var Isak när jag hämtade honom från dagis och de ringde strax efteråt och sa att han var hängig. Hoppas ni inte drabbas allihop....

Välkommen till Ängabo :-)
/Annica

Jennywise sa...

haha, tack annica! ingen fara, de är bra med förvarningar!=) nu ska jag kämpa emot så gott det går.