19.5.09

Bokvampyr.

Nu har jag läst ut hela Twilight-serien. På 10 dagar, för det gick verkligen inte att sluta. Jag har varit avstängd från verkligheten och tillbringat 10 dagar i ett parallellt vampyruniversum. När jag inte har läst så har jag tänkt på att läsa, jag har läst medans jag ätit, jag har drömt om att läsa medans jag sovit.

Nu är det över och det känns både vemodigt och skönt. Det är nästan lite läskigt med sådana böcker som slukar hela ens exsistens för en kort period. Jag är glad att jag bestämde mig för att köpa böckerna istället för att låna dem, för jag kommer definitivt att vilja läsa om dem ur ett lite mindre hetsigt perspektiv.

Sådana fantatsiskt spännande böcker! Första var lite seg, men sedan blev det bara bättre och bättre. Den sista var nog något av det mest spännande jag läst.
Som en blandning av Harry Potter och Sagan om Isfolket, fast mycket bättre.

Och Jari, du är bäst som låter mej försvinna in i andra världar utan att gnälla överdrivet mycket eller glömma att mata barnen.

Inga kommentarer: