7.5.09

Min stackars katt.

Jag frstår att ni finner det föga intressant att läsa om min kisses hälsotillstånd, men tyvärr blir det nog en del av den varan de närmsta veckorna. Just nu kretsar mina tankar inte om så mycket annat.

Pratade med veterinären precis, och tydligen står det värre till med Boris tass än vad de först trodde. dessutom visade det sig att även ena framtassen har en nästan likadan skada som inte syntes lika tydligt, vilken antagligen innebär att hon blivit påkörd. De har fått ta bort huden både på framtassen och hela baktassen och hon har antagligen enormt ont... Dock verkar hon fortfarande inte ha några inre skador och de trodde att hon kommer kunna bli i princip helt återställd.

Men det kommer att ta lång tid innan hon blir det och tills dess måste hon bo på veterinärstationen så att de kan hålla koll på skadorna och lägga om dem kontinuerligt. Hon ska få komma hem på helgpermission imorgon men på måndag får hon åka dit igen och stanna minst hela nästa vecka.=(

Hon sa att Boris verkar väldigt ledsen och nog gärna vill åka hem. Mitt hjärta sprack. Stackars lilla Borsan... Jag skulle vilja vara där hos henne hela tiden men det går ju inte. Får ta hand om henne så mycket det går i helgen iallafall.

Gissa om vi är glada att vi försäkrat henne! Pengar är väl det sista man ska tänka på nu, men hade hon varit oförsäkrad hade vi aldrig haft råd med all den här vården, och då hade vi blivit tvungna att ta bort henne... Det hade jag aldrig fixat!

Okej att hon har jätteont nu och att allt det här måste vara fruktansvärt jobbigt för henne, jag nskar att det fanns ett lättare sätt men jag vägrar att beröva henne livet bara fr att hon ska slippa smärtan! Hon kommer att bli helt bra. Och att veta det men ändå vara tvungen att avliva sitt älskade djur eftersom man inte har råd med vården måste vara helt fruktansvärt.

3 kommentarer:

Anjo sa...

Nää jag förstår!! Hade inte heller kunnat ta bort henne bara för att slippa ha ont...så gör man ju inte med människor heller....

Vad skönt att hon är försäkrad då! Vi försäkrade aldrig vår norska skogis...tyvärr...men henne vet vi ju inte vad som hände med...hon var bara borta en dag...*saknar henne*

Hoppas hon kryar på sej snart då

Jennywise sa...

Nä precis! Usch då, har också en katt som bara försvann.. Inte roligt när man inte vet vad som hänt! =( Nästan bättre att få veta, även om det är hemskt.. Ja vi hoppas att läkningen ska gå fort.. men veterinären trodde inte det eftersom det är en sån jobbig skada hon fått..=(

Anonym sa...

Usch då:( Hoppas hon blir bra snart!//Em