10.5.09

I wouldn´t pis on you if you were on fire.

Jag har fått lära mig att det finns något gudomligt i alla människor, och att man ska se Gudinnan i alla. Men jag är ganska säker på att jag har hittat undantaget som bekräftar regeln. Det finns helt enkelt inget som är värt att bejaka eller älska i den här personen och jag kan inte hitta något hur mycket jag än tittar.

Att man kan bete sig så vedervärdigt och stört är nästan lite creddigt. Hursomhelst är det hon som gräver sin egen grav, men är för dum för att förstå det.

Jag vet inte alls hur mycket jag kan berätta så här offentligt eftersom det rör en situation på min arbetsplats, och just nu är den situationen så infekterad att jag inte tänker ta några risker. Så vi nöjer oss med att ställa frågan hur en person kan bli så störd och genomrutten ända ut i fingerspetsarna, för tillfället tänker jag inte slösa mer energi på det än så. Men det är som sagt fascinerande.

Visst är ni lite fundersamma nu när jag har arbetshelg och det inte kommit ett enda litet blogginlägg?=) Jag har faktiskt ägnat helgen (förutom att catfightas då) åt att läsa en underbar bok. Det var längesedan jag hittade en sån där liten guldklimp som det bara inte går att lägga ifrån sig, och jag hade nästan glömt den fantastiska beroendeframkallande känslan när man gör det. Det går liksom inte att sluta läsa utan att göra en enorm kraftansträngning, och det enda man kan tänka på är att få fortsätta. Boken ifråga är Twilight av Stephenie Meyer, ni har säkert hört talas om den? Flicka blir hopplöst förälskad i vampyrpojke. Det är egentligen en ungdomsbok men jag älskar den! och det bästa är att det finns tre delar till!

Finns det något sexigare än vampyrer? Absolut inte enligt mej! Undra om jag kan få Jari att vässa huggtänderna och nafsa på mej, lite i allmänhet sådär?

Nu har jag och M som jag jobbar hos vart och hyrt filmen, så i eftermiddag ska vi titta på den. Om den är lika bra som boken så har jag en fantastisk filmstund att se fram emot. Och min antagonist vågade inte komma hit idag, vilket innebär att jag idag fått jobba med en normal, trevlig person istället för en psykopat. Gött mos!

2 kommentarer:

Västgötskan sa...

Twilligt? Har inte den kommit ut på film nyligen?
Hoppas det löser sig på arbetsplatsen. Tyvärr finns det rötägg överallt..

Jennywise sa...

Twilligt vet jag inte, men twilight har mycket riktigt kommit som film ganska nyligen.;) (Sorry, en liten dålig språkpolishämnd.) Det var därför vi tänkte gå och hyra den idag. Nu har vi sett den och den ÄR lika bra som boken! Rekommenderas!

Suck.. ja det är väl så, tyvärr. skillnaden är att de flesta andra kan välja att inte "umgås" med rötäggen i fråga, medans jag måste vistas med mitt, ensam, i en lägenhet på cirka 50 m2. Det är fullständig tortyr.=( Usch.