4.5.09

Skitdröm.

En mindre trevlig sak som hände i helgen var att jag drömde en riktig pungdröm.
Jag mådde illa hela dagen efteråt och ville inte äta något alls. Det var egentligen ingen renodlad mardröm utan bara hyfsat stört och äckligt:

Jag och Jari ska testa den nya innematen. Vi vet inte riktigt vad det är för något men vi tillagar två stycken och äter dem. Det ser ut ungefär som kycklingar, hela kycklingar alltså och jag tycker att det smakar apa så jag äter inte upp, men jari gillar det och äter med frisk aptit.
Plötsligt hör vi ett skrik och upptäcker att vi har glömt det som finns kvar i förpackningen av den nya innematen framme på diskbänken så att det tinat, och när vi tittar in i lådan ser vi att det är inga kycklingar utan det är pyttesmå bebisar, typ sådär vecka 24, som man fryst in och nu när de tinat har de börjat leva igen.
Fatta spykänslan liksom. Drömmen slutar något förvirrat med att vi avslöjar den stora hemligheten med matbebisarna för allmänheten och behåller de sex som fanns kvar i våran förpackning. Så helt plötsligt har vi 2 vanliga barn och sex extrabarn som är jätte, jättesmå och superjobbiga men jag tycker så synd om dem att de får bo kvar ändå. Slut på dröm.

Inga kommentarer: